این خودرو در سال 2015 عرضه شد و هنوز جزو خودروهای جوان بازار به حساب میآید. حدودا 2 سال بعد از عرضهی جهانی، تلیسمان به ایران رسید.
وقتی مردم با آپشنها و امکانات فنی این خودرو آشنا شدند، استقبال خوبی از آن کردند.
خرید و فروش رنو تلیسمان در بازار فعلی شرایط خوبی دارد. رنوهایی که در ایران و کشورهای عربی به فروش میرسند، ساخت کره جنوبی هستند. در حال حاضر در ایران اصلیترین رقبای تلیسمان خودروهای کرهای و ژاپنی مانند ایپتیما و سوناتا و... هستند.
میتوانید مدلهای مختلف تلیسمان و رقبایش را روی سایت دیوار بررسی کنید.
کابین و آپشنها
پسندیدن ظاهر و کابین یک ماشین، واقعا به سلیقهی خریدار بستگی دارد. منتقدان میگویند که داخل کابین میتوانست جذابتر و جوان پسندتر طراحی شود. در واقع کابین بسیار ساده و خلوت است. اگر طراحی چندان هیجانانگیز نیست، اما در عوض جنس متریال خوب و باکیفیت هستند.
سرنشین جلو و رانندهی رنو تلسیمان میتوانند داخل صندلیهای نرم خود فروبروند و از سردکن و گرمکن استفاده کنند. راننده حتی میتواند ماساژور صندلیاش را فعال کند.
سه حالت رانندگی (اسپرت، اکو و کامفورت)، کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی و پردهای)، صندلی حافظه دار، سانروف، کروز کنترل، ترمز پارک، ترمز اضطراری، استارت دکمهای، کیلس، حسگر جلو و عقب، هشدارد نقطهی کور، اتوپارک، دوربین با نمای 360 درجه، نمایشگر تقریبا 9 اینچ، حسگر پارک، حسگر باران، حسگر خواب، سیستم پیشگیری از تصادف، تهویه مطبوع 3 گانه، رینگ 17 اینچی و... از آپشنها این خودرو هستند.
البته نسخهی اصلی آپشنهای بیشتری دارد که در نسخهی وارداتی حذف شدهاند. یکی از ایرادات وارد به این خودرو، ایزوله نبودن کابین و سر و صداهایی است که در اتاق شنیده میشوند. این خودرو 5 ستاره ایمنی را از مؤسسهی ایمنی تصادفات یورو انکپ دریافت کرده است.
بررسی فنی
موتور رنو تلیسمان حجمی برابر 1.6 لیتر (1618 سیسی)، 4 سیلندر و توربوشارژ دارد. در همین ابتدا باید بدانید که به خاطر توربوشارژ حساس باید همیشه از بنزین باکیفیت و مکملهای سوخت استفاده کنید تا به موتور آسیب وارد نشود.
شرکت رنو یک بار اعلام کرد که در این مدل، موتور را با کیفیت سوخت ایرانی تطابق داده است، اما بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید.
حداکثر توان تولیدی به 190 اسببخار در 6 هزار دور دقیقه میرسد. گشتاور مورد انتظار از این خودرو حدود 260 نیوتون متر است. توان تولید شده توسط موتور، از طریق جعبهدنده 7 سرعته به چرخها منتقل میشود. خوشبختانه جعبهدنده بسیار نرم و بدون تأخیر و ضربه عمل میکند.
اگر پای خود را روی پدال گاز فشار دهید، فقط در 7.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهید رسید. حداکثر سرعت این خودرو 225 کیلومتر بر ساعت است.
نمونهی ضعیفتری از این موتور نیز وجود دارد که خوشبختانه به ایران وارد نشده است. رنو از لحاظ فنی، خودروی قوی به حساب میآید. هر چند برخی معتقدند که شتابگیری اولیهی آن به حد کافی خوب نیست و سواری این خودرو خشک است.
مصرف سوخت اعلام شده توسط شرکت سازنده برای هر 100 کیلومتر بهصورت ترکیبی 6.2 لیتر است.
اگر تجربهی سواری با این خودرو را دارید، لطفا شما هم نظرتان را سایر در میان بگذارید.